Contributie

Contributie bij Scouting Nunspeet

Als je lid wordt van onze groep dient er, net als bij andere verenigingen, contributie betaald te worden. Voor het seizoen 2020 – 2021 bedraagt de contributie voor het gehele jaar 117,– euro voor jeugdleden.

Van de contributie gelden worden spel- en groepsmateriaal, een aantal activiteiten, de vaste lasten voor de gebouwen en de contributie aan Scouting Nederland betaald.

Wijze van betaling contributie:

Middels een automatische incasso door het afgeven van een machtiging om het bedrag in zijn geheel af te laten schrijven.

Wilt u deze machtiging starten of stopzetten dan kan dat via ons contactformulier. Bij het einde van het lidmaatschap vervalt de machtiging automatisch.

Schrijft u zich in de loop van het jaar in dan worden, eventuele, vorige termijnen bij het eerste incasso meegerekend. Als u zich na 1 februari aanmeld wordt de helft in rekening gebracht voor het eerste jaar. Daarna wordt voor het volgende jaar het gehele bedrag in rekening gebracht.
Als u vóór 1 oktober het lidmaatschap stopzet hoeft u geen contributie te betalen, na 1 oktober wordt het hele seizoen in rekening gebracht.

Mocht dit niet lukken, dan word u verzocht om voor 1 december het verschuldigde bedrag over te maken op:
NL 08 RABO 0147 318 661
TNV Scouting Nunspeet
OVV <Naam Lid>

Inningen.

Betaling in 1 Termijn
Eind oktober

Betaling in 3 Termijnen
Eind oktober : 1e termijn + Jaar
Eind februari  : 2e termijn
Eind mei      : 3e termijn

Eind juli         : “Laatkomers” incasso

Opbouw van het contributiebedrag:

Scoutinggroepen bepalen zelf hoeveel contributie er betaald moet worden. Een deel daarvan wordt doorgegeven aan de vereniging Scouting Nederland te Leusden. Scouting behoort nog steeds tot de meest goedkope vormen van georganiseerde vrijetijdsbesteding.

Nog wat punten op een rij:

• Met de contributie betaald de beheerstichting(en) een deel van de vaste lasten en kan onderhoud aan de gebouwen plegen en daarnaast diverse benodigde materialen aanschaffen. Een ander deel van de inkomsten komt uit het verhuur van de gebouwen tijdens de zomermaanden.
  • De Speltakken kunnen met de gelden materialen kopen of kleinschalige activiteiten doen.
  • We betalen een deel van de contributie voor jouw lidmaatschap aan Scouting Nederland omdat je daarvan ook lid wordt. Vergelijkbaar met een voetbalvereniging die ook aan de KNVB moet betalen. Je krijgt van Scouting Nederland een aantal keren per jaar een magazine.
  • Je bent als lid van Scouting voldoende verzekerd, ook daar betaal je voor, de verzekering is er als je een opkomst hebt of als je met ons op kamp gaat. Zo loop je geen risico’s.
  • Kampen en groepsactiviteiten kunnen apart in rekening worden gebracht bovenop de standaard contributie. Dit omdat we daarbij de kosten die we maken voor verblijf en voeding etc. natuurlijk niet in zijn geheel van de standaard contributie kunnen betalen.
  • De leiding is voldoende opgeleid in het werken met de leeftijdscategorie en beschikt over een VOG. Ook hier wordt in voorzien.