Bevers

Bevers zijn jongens en meisjes tussen de 5 en 7 jaar en vormen de jongste groep binnen Scouting Nunspeet. Zij spelen elke zaterdag tussen 10:00 en 12:00 uur in een fantasiewereld rond themafiguren die in het dorp Hotsjietonia wonen.

In het dorp Hotsjietonia is de hoofdpersoon het 6-jarige kind Stuiter. Stuiter is dol op spelletjes en houdt ervan lekker actief bezig te zijn. De andere spelfiguren zijn de inwoners van het dorp, die allemaal vriendjes zijn van Stuiter. Elk van deze vrienden heeft zijn of haar eigen bijzonderheden: Fleur & Keet Kleur (knutselen en kleuren), Stanley Stekker (klussen en muziek), boswachter Bas Bos & Rebbel (natuur), Professor Plof & Rozemarijn (tuinieren en koken) en Noa (sport & spel). Door de verschillende figuren hebben de bevers een gevarieerd programma-aanbod, zodat ze iedere week een ander spannend avontuur aangeboden krijgen.

De bevers blijven meestal dichtbij huis, daar is genoeg te beleven. Soms trekken ze er op uit of blijven ze overnachten in het dorp Hotsjietonia. Alles mag en niets moet. Bevers spelen samen in de natuur, voeren toneelstukken op of spelen in en om het clubhuis. Zo leren ze onder leiding van deskundige vrijwilligers spelenderwijs samen te werken en worden er ongemerkt grenzen verlegd. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. De bevers gebruiken hierbij hun fantasie, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van de kinderen.

Ben jij tussen de 5 en 7 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks te doen en lekker buiten te spelen? Kom dan bij de bevers! Hier doe je allemaal spannende dingen met kinderen die even oud zijn als jij. Wil je 3 keer vrijblijvend een kijkje komen nemen? Vul dan het kom een keertje kijkenformulier in.

Promofilm Bevers:
[tube]uZVrdE5bbes[/tube]